SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Diagnosis of Speech and Language Disorders at a School Age - OKNS1S153B
Title: Diagnostika NKS ve školním věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Pre-requisite : OKNS1S147B
Is pre-requisite for: OKNS1S159B
Annotation - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (31.01.2020)
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s balbuties a tumultus sermonis, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví.
Literature -
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (31.01.2020)

KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido.

KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada.

KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. 

LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. 

LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál

LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál

ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál.

VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.

 

Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (31.01.2020)

- diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku;

- diagnostické postuy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči;

- specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií;

- poradenský systém;

- žák s balbuties, možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties;

- diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (31.01.2020)

- 80% účast;

- ústní zkouška;

- zpracování diagnostický materiálů pro jednotlivé typy narušení komunikační schopností jedinců ve školním věku

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html