SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Educational Sciences III - OKNQ3P035A
Title: Didaktika pedagogických věd III
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Ráchel Mazúchová
Angie Moore, M.A.
Pre-requisite : OKNQ3P026A
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (22.09.2023)
Předmět dále kultivuje didaktické myšlení a didaktické dovedností. Je zaměřen na problematiku tvorby tematických plánů a analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti výuky pedagogických věd, poukazuje na širší kontext výuky.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (22.09.2023)

Studující prokáží dovednost plánovat výuku pedagogických předmětů, doloží modelové tematické plány, analyzují ŠVP, prokáží znalosti možností spolupráce školy s externími subjekty v ČR i v zahraničí.

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (22.09.2023)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 81 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 45 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 18 hodin. Seminární práce 5 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 15 hodin.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (22.09.2023)

Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál.

Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium.

Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp

Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál.

Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.

Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart.

Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.

Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada.

Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (22.09.2023)

1. Metodika tvorby tematických plánů učiva.

2. Analýza školního vzdělávacího programu, praktické ukázky.

3. Analýza potřeb školy, modelové ukázky a reflexe.

4. Plánování vzdělávacích a výchovných aktivit.

5. Hodnocení kvality a efektivity vzdělávání.

6. Vzdělávací obsah pedagogických předmětů, klíčové kompetence a průřezová témata.

7. Výuka aktuálních společenských témat, spolupráce školy s externími vzdělávacími institucemi.

8. Aktualizace vzdělávacích obsahů, modelové ukázky a reflexe.

9. Pedagogické vědy v kurikulu škol v zahraničí, vybrané ukázky.

10. Možnosti zahraniční spolupráce, eTwinning a mobility

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (25.09.2023)

1. část

  • aktivní účast na výuce

2. část

  • písemné zpracování zvoleného tématu
  • písemný test (3 pokusy, z toho 2 opravné)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html