Kurz je zaměřen na problematiku lidí se zdravotním znevýhodněním (postižením). Tito žáci, dospělí jsou přirozenou součástí společnosti. Jeví tedy zájem o kulturně historické poznání. Cílem kurzu je objasnit studentům specifika vnímání, komunikace těchto osob. Současně je nutno upozornit na bariéry (sociální, komunikační i architektonické) a jejich případné odstraňování. Ve společném prostoru je možno podporovat ideu humanity a lidství.
1. Kulturně historický vývoj péče o osoby se zdravotním postižením po současnost;
2. Jednotlivé cílové skupiny osob se zdravotním postižením;
3. Specifika kognitivních procesů, paměti, učení osob se zrakovým, sluchovým, tělesným, mentálním postižením a poruchou autistického spektra;
4. Zpřístupnění kulturně historického prostředí výše uvedeným skupinám;
5. Bariéry: architektonické, sociální, komunikační, edukační;
6. Komunikační strategie s osobami s jednotlivými druhy znevýhodnění
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Cílem kurzu je objasnit studentům specifika vnímání, komunikace těchto osob. Současně je nutno upozornit na bariéry (sociální, komunikační i architektonické) a jejich případné odstraňování. Ve společném prostoru je možno podporovat ideu humanity a lidství.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Výuka bude probíhat dle rozvrhu on-line v prostředí MS Teams.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Povinná literatura:
LECHTA,V. ed. Inkluzivní pedagogika, Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
Doporučená literatura:
MUŽÁKOVÁ, M. Byly to naše děti. O fenoménu lásky a sounáležitosti k rodičům. Praha: Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 9788072908745.