SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Videoclub - OKNB3B032B
Title: Videoklub
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 5 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Teacher(s): RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Mgr. Anna Vitásková
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Anna Vitásková (29.01.2024)
Seminář je založen na práci s videem jako prostředkem pro zvýšení schopnosti studentů reflektovat výuku jiného učitele i výuku svoji vlastní. Student bude v semináři pracovat s virtuálními hospitacemi a seznámí se s různými metodikami pro jejich reflektování a hodnocení (např. metodika z pozice školní inspekce, metodika 3A, volná reflexe ústní i písemná, skupinová diskuse, mentorský rozhovor). V rámci kurzu budou probíhat tyto aktivity: rozbor zadaného videa metodikou 3A, volná písemná reflexe, strukturovaná reflexe, hromadná diskuse nad videem, analýza vybraných jevů ve výuce (pracovní list), hodnocení dovedností pozorovaného učitele (hospitační arch), přípravy na vyučovací hodinu na ZŠ a SŠ a především návrh alternativních metod. Celý seminář je pojat prakticky pro rozvoj budoucího učitele biologie a to tak, aby z něj student mohl čerpat jak v dalších praktických předmětech, tak ve své budoucí praxi.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Anna Vitásková (29.01.2024)

Studijní zátěž

1. 9h seminářů

2. 10h příprava portfolia

3. 5h studium odborné literatury

4. 12 phrůběžná příprava na cvičení 

Literature - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)

JANÍK, T., MINAŘÍKOVÁ, E. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 199 s. ISBN 978-80-7315-213-0.

JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. ISBN 978-80-210-6349-5.

NAJVAR, P., NAJVAROVÁ, V., JANÍK, T., ŠEBESTOVÁ, S. Videostudie v pedagogickém výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2011, 203 stran. ISBN 978-80-7315-222-2.

 Videa zachycující výukové situace

Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z:  http://audiovideo.rvp.cz/

PAVLASOVÁ, L. Co všechno se dá vyčíst z rodokmenu? Komenský, 2015, ročník 140, č. 1, s. 30 - 36

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Anna Vitásková (29.01.2024)

Rozbor vyučovací hodiny pomocí zvolené metody

Návrhy změn metod

Návrhy úpravy biologického obsahu (rozsahu, odborných termínů apod.)

Práce s chybou

Návrhy změn hodnocení 

Zařazení biologického tématu do RVP ZV/G

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Anna Vitásková (29.01.2024)

Aktivní účast na seminářích - zapojení se do diskuze, docházka

Odevzdání portfolia - náležitosti budou sděleny na prvním semináři

Účast na závěrečném kolokviu v posledním termínu semináře

Learning resources - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2391

heslo: zdipřv

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html