SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Biology Teacher Training with Reflection (ISCED 2) - OKNB2B107A
Title: Souvislá praxe z biologie na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (60)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Pre-requisite : OKNB2B104A
Interchangeability : OKN1302009
Is pre-requisite for: OKNB2B110A
Annotation -
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (13.05.2019)
The content of the course is the practice at the upper primary school, where the student teacher takes a short-term job as a core teacher and works as a teacher of natural history. The practice begins within 8 hours of listening, when the student teacher attends by the assigned teacher. From the lessons which have been observed, the student teacher prepares a written reflection according to the assignment. The student teacher then individually teaches 12 lessons. She/he prepares written lessons for lessons according to the assignment. One of the taught lessons will be attended by a department employee, who will do a reflection with the student teachers. The course will be concluded with a final reflection with the departmental guarantor of the practice.
Literature - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.06.2017)

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.

Jak být dobrý učitel?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-39-8.

Problémy se třídou?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012.ISBN 978-80-87553-40-4.

Řezníček, J., Rusek, M. DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha, UK, PedF, 2014. ISBN 978-80-7290-794-6.

VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ

Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.06.2017)

8 hodin náslechů, 12 hodin přímé výuky, odevzdání deníku z praxe obsahujícího rozbory hodin z náslechů a přípravy na hodinu vlastních odučených hodin, reflexe s hospitujícím, závěrečná reflexe s katedrovým garantem praxe

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html