|
|
Files | Comments | Added by | |
BIONIKA - INSPIRACE PŘÍRODOU.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
ČLOVĚK A RYBY - příklad průřezového tématu.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
DETERMINACE TAXONů ŽIVOČICHů - PŘÍKLAD URČOVÁNÍ HLAVNÍCH SKUPIN HMYZU.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
FORENZNÍ ENTOMOLOGIE JAKO PŘÍKLAD PRAKTICKÉHO VYUŽITÍ ZOOLOGIE.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
JEDOVATÉ A NEBEZPEČNÉ ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ JAKO PRůŘEZOVÉ TÉMA.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
PŘÍKLAD PROJEKTOVÉ VÝUKY - maternální péče u ploštice kněze mateřského.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
PŘÍKLADY ZPůSOBů VÝUKY ZOOLOGIE.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
Tvary-přírody - Příklad využití filmu ve výuce.avi | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
VYUŽITÍ ŠKOLNÍHO AKVÁRIA VE VÝUCE.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | ||
ZOOLOGICKÉ EXKURZE VE VÝUCE.ppt | prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. |
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (09.09.2022)
K samostudiu jsou určeny powerpointové prezentace, doporučená literatura a studijní opory
|
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
Andreska J., Hanel L. (2009): Vybrané kapitoly z autekologie a demekologie živočichů. Skriptum. Karolinum, Praha. Atmann, A. (1971): Didaktické zásady ve výuce biologii. [skripta PedF UK] Praha : SPN. Altmann, A. (1975): Metody a zásady ve výuce biologii. Praha :SPN. Altmann, A. (1971): Pomůcky pro výuku biologie. Praha : SPN. Begon, M., Harper, J., Townsend, C.: Ekologie. Jedinci, populace, společenstva. Olomouc, Vydavatelství University Palackého, 1997. Braniš, M. (2010): Základy ekologie. Univerzita Palackého Olomouc. Olomouc Duvigneaud: Ekologická syntéza. Academia. Praha. 1988. 320 s. Matěnová V., (1998): Formy a metody terénní práce ve výuce zoologie obratlovců na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích. In: Uhrín V. a kol. (eds.),: Biologické dni. Zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie, 2.-4.9.1998, Nitra, Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, s. 239-240. Hadač E. 1967: Ekologické katastrofy. Horizont, Praha, 215 str. Heráň, I. (1982): Díváme se na zvířata. Panorama, Praha. Kudrna a kol. 1988: Biosféra a lidstvo. Academia Praha, 532 str. Lorenz K. (1993): Základy etologie. Academia Praha Míchal I.: Ekologická stabilita. Ministerstvo životního prostředí České republiky. 1992. 243 s.. Odum, E.: Základy ekologie. Praha, Academia, 1977. Storch, Mihulka: Úvod do současné ekologie. Portál s. r. o. Praha. 2000. 156 s.. Veselovský, Z. (1992): Chováme se jako zvířata . Panorama Praha Veselovský Z. (2005): Etologie. Biologie chování zvířat. Academia Praha Vilímová J. 2016: Fylogeneze a vzájemné vztahy určují nejpřirozenější systém živočichů. Živa, 3: LVI-LIX. Vilímová J. 2016: Zajímavé změny v chápání fylogeneze a systému živočichů. Živa 3: 125-128. Wilson E.O.: Rozmanitost života. Nakladatelství Lidové noviny.1992. Zlatník A. a kol.: Základy ekologie. SZN Praha, 1973.
Časopisy Živa, Vesmír, Ochrana přírody, Nika, Biologie-chemie-zeměpis |
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
Přímá výuka bude realizována přednáškami s využitím powerpointových prezentací a následných diskusí. V případě zavedení nepřímé výuky půjde o samostudium studijních opor (5 hodin za semestr) a splnění zadaných úkolů (35 hodin za semestr, vypracování esejí na zadané téma, e-learning, navržení projektové výuky na zadané téma aj.) |
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
|
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
1/ Bionika - inspirace přírodou, využití ve výuce 2/ Člověk a ryby - příklad průřezového tématu, využití ve výuce 3/ Determinace taxonů živočichů (hmyzu), obrazový určovací klíč, práce s odbornou literaturou, využití ve výuce 4/ Forenzní entomologie jako příklad praktického využití zoologie, využití ve výuce 5/ Jedovaté rostliny a živočichové - příklad průřezového tématu, využií ve výuce 6/ Příklad projektové výuky - maternální péče kněze mateřského, využití ve výuce 7/ Příklady způsobů výuky zoologie, využití betradičních metod 8/Využití školního akvária ve výuce 9/ Zoologické exkurze a jejich využití ve výuce 10/ Využití přírodovědného filmu ve výuce 11/ Vybrané kapitoly z ekologie a environmentalistiky a jejich výuka 12/ Vybrané kapitoly z etologie a jejich výuka |
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
K úspěšnému zakončení předmětu je potřebné předložit písemnou esej na zadané téma (4-6 stran normovaného textu), případně powerpointovou prezentaci (15-20 slidů). Témata k výběru budou předložena na začátku výuky (student může navrhnout i vlastní téma ke zpracování eseje). Eseje budou zaslány vyučujícímu do stanoveného termínu. |
|
||
Last update: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. (24.08.2022)
Studijní opory vystaveny v moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7831 Doplňkové studijní opory:
https://clanky.rvp.cz/clanek/c/s/14983/PROJEKTOVA-VYUKA.html/ https://www.zoopraha.cz/skoly-a-deti/pro-skoly/7186-nabidka-pro-skoly-2017-2018 https://www.morsky-svet.cz/pro-skoly.html http://www.podblanickeekocentrum.cz/cs/120-vyukove-programy http://rezervace.zooplzen.cz/programy/filter?filter=2 https://clanky.rvp.cz/clanek/r/GHA/1719/NAMET-PRO-VYUKU-BOTANIKY-A-HYDROBIOLOGIE.html/ https://www.nm.cz/prirodovedecke-muzeum/zoologicke-oddeleni#sbirky |