SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Edu specifics of school age -metodics and didactics - OKN2318120
Title: Edukační specifika školního věku - metodika a didaktika
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: specialized
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Co-requisite : OKN2318110
Is co-requisite for: OKN2318114, OKN2318110, OKN2318113
Is pre-requisite for: OKN2318133, OKN2318142, OKN2318150, OKN2318190, OKN2318141, OKN2318131, OKN2318130, OKN2318132
Annotation - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí ,edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben. Odlišnost v běžném školním prostředí - akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů školní docházky, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů při vzdělávání jedinců se spec.vzdělávacími potřebami..
Literature - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)

BERTRAND, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998

FRIEDL,A.: Školské zákony (komentář). Praha: Eurounion,s.r.o. 1999

JANOTOVÁ,N.,SVOBODOVÁ,K.: Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-85801-72-8

KLENKOVÁ,J.: Edukace žáků s narušenou komunikační schopností. In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5

POŽÁR, L.: Školská integrácia detí a mládeže s poruchami zraku. Bratislava: UK,1996

VÍTKOVÁ,M.: Edukace žáků s tělesným postižením. In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html