SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice at the secondary school with reflection - OKN1310104
Title: Praxe SŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/0, C [TS]
Extent per academic year: 4 [weeks]
Capacity: winter:unknown / unknown (50)
summer:unknown / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: V:1
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Pre-requisite : OKN2310002
Interchangeability : ON1310104
Annotation -
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (06.09.2020)
Via teaching practice at a secondary school, which usually follows the teaching practice at a primary school, future mathematics teachers are provided with additional space to gain and deepen their experience in teaching mathematics and to apply theoretical knowledge gained in general and subject didactics, and in pedagogy and psychology. Through cooperation with an experienced mathematics teacher, the students gain feedback on their teaching. The materials that students will submit during the teaching practice and which include peer feedback are the basis for in-depth discussions in the subject Didactics of Mathematics 3. Reflective tasks will develop students' ability to reflect on their conception of teaching mathematics, which includes the awareness which areas of the teaching profession are among their strengths and which should be purposefully developed in their further education.
Literature - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (06.09.2020)

Literatura doporučená v kurzech Didaktika matematiky 1-3.
Učebnice matematiky různých nakladatelství.

Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (06.09.2020)

Účast na praxi podle směrnice k souvislé pedagogické praxi vypracované Střediskem pedagogické praxe na PedF (https://pages.pedf.cuni.cz/spp/).

Přidělení studenta na konkrétní školu a ke konkrétnímu učiteli provádí vedoucí předmětu. Před začátkem semestru budou studenti informováni o nabídce katedry v tomto ohledu.

Před pedagogickými praxemi musí všichni studenti projít kurzem v Moodle (viz zde https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2463, heslo pro zápis je skola hrou). Kurz seznamuje studenty se základními pravidly, požadavky a právy studenta v průběhu konání pedagogických praxí. Hlavní částí elektronického kurzu je proškolení studenta v oblasti bezpečnostní gramotnosti, základní legislativy ve školství, oblasti běžných rizika ve škole (úrazy),dopravní bezpečnosti ve školní praxi a mimořádných situací (požáry, ozbrojený útočník ve škole).
Kurz je realizován formou samostudia. Pokud se student účastní více typů praxí, stačí kurz absolvovat jen jednou (jednou v BAC a jednou v NM).

Předpokladem udělení zápočtu je plnění úkolů v kurzu v Moodle (zahrnuje sebereflexi praxe, didakticko-matematické příběhy z výuky s teoretickou reflexí, reedukaci formálního poznání žáků v matematice, záznamů náslechů na hodinách, přípravy vlastní výuky a reflexe její realizace aj.) a aktivní účast na reflektivních seminářích na fakultě, případně na online výuce, bude-li zavedena.

Pozn. Student PS vykonává praxi v termínu, který je dán Harmonogramem pedagogických praxí. Student KS může mít praxi rozloženu po poradě s vedoucí předmětu a s učitelem na škole rozloženu v průběhu semestru.

Všechny podstatné informace o praxi jsou uvedeny v kurzu Moodle, konkrétní odkaz bude zaslán zapsaným studentům.

Syllabus - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (06.09.2020)

Průběh praxe je dán prací na školách.

V průběhu praxe budou organizovány reflektivní semináře na fakultě.

V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě:

a) budou organizovány online reflektivní semináře v Adobe Connect nebo MS Teams, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta.

b) budou modifikovány úkoly v Moodle tak, aby odrážely novou situaci.

c) bude modifikována spolupráce s učitelem na škole a povaha práce studenta v souladu s přechodem na online výuku.

Předpokládá se, že studenti při případné online výuce a přípravě na ni využijí zkušenosti z části předmětu Didaktika matematiky 2 (program GeoGebra), počítačově zaměřených předmětů absolvovaných na fakultě i z diskusí o online podpoře žáků a o zdrojích, které jsou učitelům matematiky k dispozici, které byly vedeny v rámci předmětu Souvislá praxe na základní škole a Náslechová praxe.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html