SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special education of early and preschool age - OKN01S145B
Title: Speciální pedagogika raného a předškolního věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 7 [hours]
Capacity: unknown / unknown (10)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Interchangeability : OPN01S145B
Is pre-requisite for: OKN01S147B, OKN01S154B, OKN01S148B
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (20.10.2017)
Uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte. Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (06.09.2017)

a

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (13.09.2017)

Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním. Psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti a vliv postižení. Potřeby dítěte. Role rodiče, pedagoga a speciálního pedagoga. Role hry v předškolním věku. Charakteristika podpory v raném a předškolním věku. Pediatrická péče v České republice. Problematika diagnostiky postižení. Provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory. Institucionální výchova. Mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum. Rámcově vzdělávací programy. Školní zralost, připravenost dítěte pro školu. Výchovně vzdělávací principy. Poradenství, raná intervence.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (11.09.2017)

Ústní zkouška v rozsahu zadané literatury a přednášek z předmětu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html