|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Cílem předmětu je vybavit studující znalostmi a dovednostmi, které jim umnožní volit adekvátní podporu žáků s různými překážkami v učení, především se zaměřuje na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem, žáky mimořádně rozumově nadaných a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Cílem je také rozvoj dovedností studentek a studentů individualizovat a diferencovat výuku tak, aby dokázali vytvářet bezpečné, motivující a podpůrné prostředí pro učení všech žáků ve třídě a umožnili jim tak maximálně využít svůj potenciál. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Studijní zátěž: 50 pracovních hodin (2 kredity) - kontaktní výuka: 8 hodin |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
KARGEROVÁ, J., STARÁ, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: první stupeň ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, ISBN 978-80-244-4499-4. Dostupné zde: http://inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-szn-1st/metodika-szn-1st.pdfHAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011, 144 s. ISBN 978-80-247-3857-4. PORTEŠOVÁ, Š. DVACET PRINCIPŮ PRO VZDĚLÁVÁNÍ TVOŘIVÝCH, TALENTOVANÝCH A NADANÝCH ŽÁKŮ. časopis Svět nadání. Číslo 2 , ročník VII., 2018, www.nadanedeti.cz KOLEKTIV AUTORŮ: Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách.Praha: META o.s. - Sdružení pro Příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1. Vyhláška č. 27/2016 Sb.Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. ČŠI Tematická zpráva Podpora vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků v základních a středních školách. 2021/2022 dostupné z: https://www.csicr.cz/CSICR/media/Elektronicke-publikace/2022/TZ_Podpora_nadanych_mimoradne_nadanych_ZS_SS/html5/index.html?p https://www.nadanedeti.cz/odborne-zdroje-clanky |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
Přednášky, dílčí prezentace vyučujících, analýza videosituací, diskuse, písemné a ústní dílčí úkoly a jejich prezentace, samostudium, pretest, znalostní test |
|
||
Last update: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (07.09.2022)
Within the subject of education of gifted students, the course contents include: 1. Theory of Gifting. 2. Educational diagnostics of exceptionally gifted students. 3. Characteristics of talented students and their educational needs and potential problems. 4. Acceleration and enrichment as the basic strategy of gifted education, its forms, benefits and risks 5. Individual educational plan, its creation and implementation in the common class 6. Methods, forms of work and assessment suitable for gifted students 7. Collaboration with family, PPP and support organisations in care and gifted students 8. In the context of the education of students with a different mother tongue 9. Introduction to migration 10. Education of students with a different mother tongue at Czech schools 11. Principles of working with students with a different mother tongue 12. Encourage the inclusion of a student with a different mother tongue 14. Acquision of the second language across various subjects |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Pretest v moodle - nutné splnit do 3. 10. 2023 3 dílčí úkoly v moodle. Zápočtový test (znalostní test) ve zkouškovém období v prostředí moodle - 10 uzavřených otázek s volbou odpovědi. 90% - 100%: výborně, 70- 89% velmi dobře, 60 - 69% dobře. Testové otázky vycházejí z teorie prezentované na přednáškách, seminářích, v rámci moodle podpory a přítomné v povinné literatuře k předmětu. Očekává se znalost teorie a schopnost ji aplikovat v prakticých situacích. Budou vypsány 2 termíny a jeden termín opravný. Žádný další termín vypsán nebude. Účast na setkáních (povolena jedna absence). |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15249, heslo: Inkluze2023KS |