|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (29.07.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (25.03.2024)
Vyčíslení studijní zátěže: 3 kredity (75-90 hodin práce studenta) - přednášky: 8 hodin - seminární práce: 20 hodin - studium literatury a textů: 25 hodin - příprava ke zkoušce: 30 hodin |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura: KOŤA, Jaroslav a Karel RÝDL. Poslání učitele a reformní pedagogika v Československu. Praha: PedF UK, 1992. SPĚVÁČEK, Václav. Průkopníci českých pokusných škol. Praha: SPN, 1978. UHLÍŘOVÁ, Jana. Hledání cesty profesionalizace učitelů primární školy v letech 1948 – 1989. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 87 s. ISBN 978-80-7290-641-3. UHLÍŘOVÁ, Jana. Problémy československé školské reformy v meziválečném období. sv. 1 a 2. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN80-7290-196-6. VÁŇOVÁ, R. Vývoj počátečního školství v českých zemích. Praha: SPN, 1986. Doporučená literatura: SINGULE, František. Pedagogické směry XX. století. Praha: SPN, 1966, s. 17–70. UHER, Boris. Nové školy v předválečném Československu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1971. UHLÍŘOVÁ, Jana. Vzdělávání učitelů pro primární školu (1. stupeň) po druhé světové válce v proměnách času (do r. 1989). Pedagogika. roč. 61, č. 4, 2011, s. 344-357. ISSN 0031-3815. VÁŇOVÁ, R. Československé školství ve 30. letech. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 1995. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (30.01.2022)
- aktivní účast na seminářích - diskuse - analýza studijních materiálů - rozhovor s pamětníky (uplatnění metod orální historie) |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (30.01.2022)
Požadavky ke zkoušce: - seminární práce - studium studijních opor a odevzdnání úkolů v Moodle - studium literatury dle pokynu vyučujícího |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
The syllabus of the course is based on the following topics: 1-2. Education Reform Movement Abroad I (Turning to a Child, Pedocentrism, General Principles, E. Claparede, J. Dewey) 3-4. Education Reform Movement Abroad II (M. Montessori, P. Petersen, C. Freinet) 5-6. Education Reform Movement in Inter-war Czechoslovakia I (The Experimental Movement) 7-8. Education Reform Movement in the Inter-war Czechoslovakia II (Questions - Concept of Education as a Science Discipline, School Reform, Struggle for Uniform School, Higher Education of Teaching) 9-10. Development of Initial Education 1774 - 1869 |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (30.01.2022)
Předmět je zakončen ústní zkouškou. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (25.03.2024)
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5737 Heslo bude studentům zasláno vyučující po zapsání se do kurzu. |