|
|
|
||
Last update: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. (21.09.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. (17.04.2019)
Cíl předmětu: pro závěrečný semestr této discipliny je typický nárůst aktivní účasti posluchače ve výuce (vzájemné rozezpívání, doprovody písní při současném zpěvu). Při práci na repertoáru bude kladen důraz na samostatný osobitý přístup k přednesu písně a jejímu metodickému nácviku. |
|
||
Last update: Mgr. Lukáš Filippi (21.09.2023)
2 kredity/60 hodin, zkouška spojená s veřejným koncertem Plánované aktivity studentů: 8 hod.přímé výuky v seminářích, 16 hod. příprava na semináře, 32 hod. studium písňového repertoáru, 2 hod. zkouška s korepetitorem, 2 hod. vlastní koncert |
|
||
Last update: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. (17.04.2019)
Povinná literatura: JANÁČEK, L. Lidová poezie v písních. Praha: Supraphon, 1975. ISBN 02-215-75. nebo úpravy lidových písní jiných autorů (Sládek Ferdinand, Martinů Bohuslav atp.) MARTINŮ, B. Písničky na jednu stránku, Písničky na dvě stránky. Praha: Supraphon 1975. Sbírky lidových písní (výběr dle vlastní volby posluchače). Doporučená literatura: TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7179-916-X. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-186-1. Tichá, A., Šimanovský Z. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-323-4. Tichá, A.; Šimanovský Z. Lidové písničky jejich dramatizace. Praha: Portál 2000. IBSN 80-7178-915-1. SLAVÍKOVÁ, M. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků základní školy. Plzeň: ZU 2003. ISBN 80-7043-261-6. MARTIENSSEN, F., Vědomé zpívání. Praha 1987. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha: Supraphon 1989. ISBN 02-166-89. |
|
||
Last update: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. (21.09.2019)
Nastudování 3 lidových písní s jednoduchým, případně prokomponovaným doprovodem; - 2 písní na lidové texty (Janáček, Martinů, Novák apod.); - 1 písně pro dětského posluchače (Křička, Seidl, Hurník, Sluka, Kalabis, Eben apod.); - 1 písně umělét a veřejné provedení výběru z nastudovaného repertoáru. |
|
||
Last update: Mgr. Lukáš Filippi (21.09.2023)
Obsah předmětu: 1. Upevňování získaných pěveckých návyků. B. Martinů – Písničky na jednu stránku. 2. Zpěv větších melodických kroků. Modelové situace v rozezpívání. 3. Rozšiřování a vyrovnávání hlasového rozsahu. B. Martinů – Písničky na dvě stránky. 4. Rozvíjení kantilény. Hlasová cvičení na legato. 5. Nácvik přednesu písně. B. Martinů – Nový špalíček. 6. Metodika práce s dětským hlasem. Průpravná cvičení na rozšiřování hlasového rozsahu. 7. Dětská umělá píseň. Tvorba T. Svěráka a J. Uhlíře. 8. Dětská umělá píseň. Hudební pohádky. 9. Umělá píseň pro dětský poslech. Písničky o zvířátkách, ukolébavky. Tvorba J. Křičky. 10. Umělá píseň. (Píseň nebo árie barokní, klasická, romantická, 20. století, jazzová, populární, muzikál apod.) 11. Rozezpívání odvozená z melodie písní. 12. Dramaturgie pěveckého vystoupení. Příprava a docvičování repertoáru k závěrečnému koncertu. |