SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice of Education towards Healthwith Reflection - OKBY4P042A
Title: Oborová praxe z výchovy ke zdraví s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Pre-requisite : OKBY4P012A, OKBY4P023A
Is pre-requisite for: OKBY4P053C, OKBY4P062B
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví. Studenti analyzují různé strategie podpory zdraví z pohledu vybraných subjektů ve státní sféře a neziskovém sektoru na základě stáží ve vybraných zařízeních. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z disciplín bakalářského studia oboru výchova ke zdraví se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia.
Aim of the course
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Studenti analyzují vybranou strategii podpory zdraví z pohledu vybraných zařízení. Studenti zhodnotí význam meziresortní spolupráce v oblasti podpory zdraví.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

avlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál.

Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.

Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie.

Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství.

Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál.

https://www.podporainkluze.cz

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Přehled výukových témat:

Komunitní programy podpory zdraví

1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti.
2. Návštěva školských zařízeních 
3. Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí.
4. Spolupráce školy a dalších subjektů při řešení syndromu rizikového chování.
7. Reflexe praxe.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html