SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Basics of Didactics of Education towards Health - OKBY4P041A
Title: Základy didaktiky výchovy ke zdraví
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Pre-requisite : OKBY4P012A, OKBY4P023A
Is pre-requisite for: OKBY4P051A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Úvod do didaktiky VKZ rozvíjí profesní předpoklady a kompetence v oblasti požadovaného standardu učitele v České republice a požadavků Evropské unie na úrovni kladené na začínajícího učitele. Předmět je zaměřen na osobnostní rozvoj učitele. Cílem předmětu je na základě sebepoznávání rozvoj prosociálního chování, empatie, emoční stabilit, psychické odolnosti, tvořivosti a kultivovanosti.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Cílem předmětu je rozvíjení profesních předpokladů a kompetencí v oblasti požadovaného standardu učitele v České republice a požadavků Evropské unie na úrovni kladené na  začínajícího učitele.Cílem je  osobnostní rozvoj učitele  na základě sebepoznávání rozvoj prosociálního chování, empatie, emoční stabilit, psychické odolnosti, tvořivosti a kultivovanosti.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada

Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab.

Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Přehled výukových témat:

1. Utváření profesního sebepojetí, učitele výchovy ke zdraví - jakým (ne)chci být učitelem. Tvorba osobního rozvojového cíle. Role učitele

2. Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika.

3. Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví.

4. Konflikty.

5. Empatie, emoční inteligence.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Úspěšné splnění předmětu předpokládá  aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html