Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
The internship will be focused on reflecting on one's own pedagogical activity in a familiar environment, while also allowing familiarization with different workplaces and their specifics. It will also include familiarization with workplace management and the processing of mandatory documentation and agendas for these facilities. Students will become familiar with educational practice in leisure facilities and verify their ability to apply the acquired theoretical knowledge in the analysis of hosted activities and their own practical experience.
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.09.2023)
V předmětu Odborná pedagogická praxe se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností v oboru vychovatelství. Hlavní pozornost je věnována konkrétním ukázkám z praxe vychovatele v různých volnočasových zařízeních. Analyzovaná témata se budou dotýkat sdílení informací, zkušeností a materiálů pro zájmovou činnost.
Praxe bude zaměřena také na reflektování vlastní pedagogické činnosti ve známém prostředí, současně umožní seznámení s odlišnými pracovišti a jejich specifiky. Úkolem pedagogické praxe je např. ověření modifikace vhodných metod. Součástí bude také seznámení s řízením pracoviště a zpracováváním povinné dokumentace a agendy pro tato zařízení.
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
The student will compare his observations from the educator's different workplaces. He reflects his observations on the worksheet and analyzes the management of the interest activity program according to the criteria. Formulates goals and methods of leisure activity in preparation for working with a group. He reflects his own pedagogical experience. Formulates questions for a reflective interview between the student and the visitor over the pedagogical diary (written analysis on the worksheet).
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Studující porovná svá pozorování z odlišných pracovišti vychovatele.
Reflektuje svá pozorování na pracovním listu a analyzuje vedení programu zájmové činnosti podle kriterií.
Formuluje cíle a metody volnočasové aktivity v přípravě na práci se skupinou.
Reflektuje vlastní pedagogickou zkušenost.
Fomuluje otázky k reflektivnímu rozhovoru studenta a hospitujícího nad pedagogickým deníkem (písemný rozbor na pracovním listu).
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Předmět má 9kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 270 hodinám. Přímá praxe 44 hodin a příprava 36 hodin, samostudium literatury (za celý semestr) 40 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 40 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 60 hodin. Seminární práce 50 hodin.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních.
Čapek, R. (2001). Pedagogická praxe pro studenty. Od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus.
Čapek, R. (2002). Pedagogická praxe pro studenty. Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky. Hradec Králové: Gaudeamus.
Kepka, J. (2007). Pedagogická praxe. Plzeň: Západočeská univerzita.
Nelešovská, A., Svobodová, J. (2000). Pedagogická praxe. Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého.
Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe. Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Aktivní účast na praxích - nelze nahradit samostudiem. Deník praxe dle zadání jako podklad pro hodnocení.
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.
On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM.
Syllabus -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Familiarization with the different workplaces of educators and their specifics. Keeping a pedagogical diary with records of observations on the worksheet and analyzes of the management of the interest activity program. Keeping a pedagogical diary with the contents of the student's preparations for working with a group. Preparation for the joint reflection of the student and resident (written analysis on a worksheet). Reflecting on one's own pedagogical activity in a familiar environment. Evaluation of the pedagogical diary together with the authorized head of practice.
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Seznámení s odlišnými pracovišti vychovatele a jejich specifiky.
Vedení pedagogického deníku se záznamy pozorování na pracovním listu a analýz vedení programu zájmové činnosti.
Vedení pedagogického deníku s obsahy příprav studenta na práci se skupinou.
Příprava na společnou reflexi studenta a hospitujícího (písemný rozbor na pracovním listu).
Reflektování vlastní pedagogické činnosti ve známém prostředí. Hodnocení pedagogického deníku společně s pověřeným vedoucím praxe.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8983