SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to the Study - OKBV1P101A
Title: Úvod do studia
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Co-requisite : OKBV1I106A, OKBV1P103A, OKBV1P104A, OKBV1Q105A, OKBV1Z102A
Is co-requisite for: OKBV1Q105A, OKBV1P104A, OKBV1P103A, OKBV1Z102A, OKBV1I106A
Is pre-requisite for: OKBV1P115A, OKBV1S121A, OKBV1P122A, OKBV1P123A, OKBV1P133A, OKBV1P134A, OKBV1Z136A, OKBV1I114A, OKBV1T113A, OKBV1V112A, OKBV1H111A, OKBV1C107A, OKBV1Q109A
Annotation -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
In particular, the students will be acquainted with the specific features of irregular and distance learning and the methodology and work in such a form of study with rules of how to use on-line consultations and possibility to discuss through the Internet. The introduction into the principles of dealing with study texts for irregular students and textbooks and the obligations of students in a self-managed study process form an integral part of the methodology.
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)

The aim of lesson is the introduction of students into the problems and methods of irregular study and familiarization with the requirements of self-managed revision.

Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.09.2020)

Tento předmět má především konzultační charakter. Pro nouzovou distanční výuku bude nastaven i v moodle, protože tam vložím odkazy na základní informace (plán oboru, SIS, moodle apod.) a také tam můžeme sdílet dotazy k oboru.

K ostatním jednotlivým předmětům se liší informace ke studiu a  pokyny vyučujících najdete v SIS v jednotlivých předmětů a v moodle k nim určenému.

Literature -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)

DVOŘÁKOVÁ, E. Několik poznámek o distančním vzdělávání. Liberec : Technická univerzita, 1999. ISBN 80-7083-332-7.
CHAROUZEK, Z.; PAVLÍK, O. Distanční vzdělávání : Základní charakteristiky a realizační možnosti : Studijní materiál pro řízené sebevzdělávání. Praha : Akademie J. A. Komenského, 1993.
ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do distančního vzdělávání. 2. vyd. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2000. ISBN 80-86302-10-5.

Syllabus -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)

Content of the course:

  • presentation of schools as academic institutions;
  • introduction into the conditions of study at university;
  • the obligations and rights of the students;
  • the basic study provisions and regulations;
  • the system of support and the possibilities of its utilization.
Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)

Aktivní účast na výuce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html