SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Bachelor Thesis Seminar II - OKBS3S132A
Title: Seminář k bakalářské práci II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 16 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OKBS3S131A
Is pre-requisite for: OKBS3S133A
Annotation -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (02.02.2022)
The aim of the course is to provide students support in solving their bachelor thesis. The course focuses on the introduction of students with basic features of bachelor thesis and the process of writhing, including practical activities focusing on specific related skills. The attention is paid to consultation and collective reflection of the procedures of solving bachelor theses of individual students.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:   16 hodin         

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         seminární práce 20 hodin

·         plnění průběžných úkolů 14 hodin

Příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. V případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams.

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9

HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Obsahové zaměření:

Práce studenta je vedena ve sledu postupných kroků: 

1.      Základy práce s tématem - vstupní rešerše;

2.      Operacionalizace klíčových pojmů a definic;

3.      Příprava teoretických východisek zkoumaného problému;

4.      Konzultace výzkumného postupu, plán metodologický;

5.      Validita výzkumných nástrojů  a reliabilita testů (dotazníků);

6.      Technika pozorování/ vedení rozhovorů.

7.      Způsoby analýzy dat.

8.      Interpretace výzkumu v práci;

9.      Diskuze výzkumných výsledků;

10.    Souhrny a závěry

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)

Student pracuje s využitím elektronické podpory v Moodle, požadavkem k zápočtu je splnění všech zde zadaných úkolů do daného terminu. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html