SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Support measures for pupils with SEN II. - OKBS1S138A
Title: Podpůrná opatření pro žáky se SVP II.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Pre-requisite : OKBS1S133A
Interchangeability : OPBS1S138A
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)
The course includes the following topics: Supportive measures for pupils with visual impairment. Support measures for socially disadvantaged pupils. Support measures for pupils with insufficient knowledge of the language of instruction. Support measures for pupils with impaired communication ability. Support measures for pupils with physical disabilities. Supportive measures for pupils with autism. Support measures for pupils with specific learning and behavior disorders. Cooperation between teacher and teacher assistant.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (03.02.2021)

Předmět bude vyučován on-line v platformě MS Teams, kde budou vkládány i veškeré studijní materiály a zde také budou odevzdávány výstupy od studentů. V případě zlepšení epidemiologické situace bude výuka probíhat prezenční formou, prostředí MS Teams bude využíváno  k vkládání studijních opor i průběžných a závěrečných výstupů studentů v této variantě.

Literature -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)

BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. [Catalog of support measures for pupils in need of support for education due to hearing impairment or hearing impairment: sub-section.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80- 244-4616-5. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

ČADOVÁ, E. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. [Catalog of support measures for pupils in need of support for education due to disability or serious illness: sub-section.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4615-8. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. [Catalog of support measures for pupils in need of support in education due to social disadvantage.]1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Inclusive education: [theory and practice]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3070-7.

JANKOVÁ, Jana. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. [Catalog of support measures for pupils in need of support for education due to visual impairment and impaired visual perception: Part.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4649-3.

MICHALÍK, J, BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. [Catalog of support measures for pupils in need of support in education due to health or social disadvantage: general part.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. [Catalog of support measures for pupils in need of support for education due to mental disability or cognitive impairment: Part.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4614-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. [Catalog of support measures for pupils in need of support in education due to impaired communication ability: sub-section.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

ŽAMPACHOVÁ, Z., ČADILOVÁ, V. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. [Catalog of support measures for pupils in need of support in education due to autism spectrum disorders or selected mental illnesses: Part.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4669-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (03.02.2021)

Výuka předmětu zahrnuje témata:

Legislativní ukotvení poskytování podpůrných opatření druhého stupně

Podpůrná opatření v Katalozích podpůrných opatření pro žáky

- se zrakovým postižením

- se sluchovým postižením

- se sociálním znevýhodněním a s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka

- s narušenou komunikační schopností

- s tělesným postižením

- s autismem

se specifickou poruchou učení a chování

Course completion requirements -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)

Elaboration of seminar paper on the topic assigned by the teacher in the range of 5-10 standard pages.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html