SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Supervised Reflection Program for > Special Educators III. - OKBS1S132A
Title: Program řízené reflexe spec.pedagoga III.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKBS3S127A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OKBS1S113A
Interchangeability : OPBS1S132A
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (07.10.2019)
The course is focused on training in the subject of special education within the bachelor's degree. The program is realised on indirectly guided work and practice of the student.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.09.2021)

Požadavky ke zpracování portfolia byly zaslány emailem. K udělení zápočtu bude portfolio ke kontrole zasláno emailem. Individuální konzultace jsou umožněny též prostřednictvím emailu.

Literature -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.11.2019)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.11.2019)

The output of the course is portfolio creating. The portfolio will be the basis for granting the credit.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html