SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Supervised Reflection Program for Special Educators II. - OKBS1S114A
Title: Program řízené reflexe spec.pedagoga II.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKBS3S119A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OKBS1Q112A, OKBS1S107A
Interchangeability : OPBS1S114A
Annotation -
Last update: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.10.2019)
Students will present their practice in facilities for children or adolescents with behavioral disturbances. The acquired experiences will contextualize with theoretical knowledge about particular type of facility based on the valid legislation.
Literature -
Last update: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.10.2019)

Kaleja, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7510-159-4.
Kaleja, M. (Ne) připravený pedagog a žák z prostředé sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2015. ISBN 978-807510-160-0.
Kalina, K. a kol.: Mezioborový glosář pojmů z oblasti drog a drogových závislostí. Praha: Úřad vlády ČR, 2001. ISBN 80-238-8014-4.
Kalina, K. a kol. Drogy a drogové závislosti 1 a 2. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
Kalina, K. Terapeutická komunita. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2449-2.
Kalina, K. Základy klinické adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-4331-8.
Kalina, K. Terapeutické komunity v České republice. Adiktologie. 2013, 13, č. 2,
s. 84. Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika, 1. LF UK. ISSN 1213-3841.
Kalina, K. a kol. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015.
Slomek, Z. Etopedie. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-84-6.
Škoviera, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.
ISBN 978-80-7367-318-5.
Zdroj: http://www.sancedetem.cz/srv/www/content/pub/cs/odborna-knihovna/dilemata-nahradni-vychovy-teorie-a-praxe-vychovne-pece-o-deti-v-rodine-a-v-detskych-domovech-1686.html
ISBN 978-80-7367-318-5.
Zdroj: http://www.sancedetem.cz/srv/www/content/pub/cs/odborna-knihovna/dilemata-nahradni-vychovy-teorie-a-praxe-vychovne-pece-o-deti-v-rodine-a-v-detskych-domovech-1686.html
Zákon č. 109/2002 Sb., novela 333/2012 Sb. Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.
Zákon č. 218/2003 Sb. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže.

Course completion requirements -
Last update: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.10.2019)

Students will present their practice in facilities for children or adolescents with behavioral disturbances. The acquired experiences will contextualize with theoretical knowledge about particular type of facility based on the valid legislation.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html