Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (07.10.2019)
The aim of the course is to reflect the practice from special educational institutions and schools for pupils with special educational needs, to prepare the student to accompaniment and support disadvantaged people, to change the quality of his consciousness, especially more aware approach to himself, to disadvantaged people with disabilities and to people with special educational needs. Inward reflection: 1.1. Self-anchoring reflection - relating to past experiences. 1.2. Situational reflection - in the present time. 1.3. Projective and creative reflection - outward reflection. 2.1. Reflection of the needs of disadvantaged people. 2.2. Reflection of special pedagogue's activities.
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.09.2017)
Reflektovat praxi, která bude vykonávána na speciálně pedagogických zařízeních a na školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Připravit studenta na provázení a podporu znevýhodněných osob. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně, více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami. Reflexe ve směru dovnitř: 1.1. Reflexe sebezakotvující-vztahující se k prožitkům minulosti 1.2. Reflexe situační-v čase přítomném 1.3. Reflexe projektivní a kreativní Reflexe ve směru vně: 2.1. Reflexe potřeb znevýhodněného jedince 2.2. Reflexe činností speciálního pedagoga
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.11.2019)
Seminar work, which will reflect the practice at special schools or institutions for pupils with special educational needs and the reflection related to past experiences. Two credit attempts are possible.
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (18.10.2017)
Seminární práce, která bude reflektovat vykonanou praxi na speciálních školách a zařízeních pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a reflexi vztahující se k prožitkům minulosti. Jsou možné max. dva pokusy o zápočet.