SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Adult education - OKBQ2P129B
Title: Vzdělávání dospělých
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Pre-requisite : OKBQ2P112A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (06.10.2019)
V průběhu výuky se studenti seznámí s různým členěním vzdělávání dospělých, aby dobře pochopili jeho rozsah, funkce a cíle jednotlivých segmentů.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (06.10.2019)

BENEŠ. M. Andragogika. 2. aktual. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014

KOHNOVÁ, Jana. Změna požadavků na učitelskou profesi a nejasnost pojmů. In: Lifelong learning – Celoživotní vzdělávání, roč. 2, č. 1. Brno: Mendelova univerzita, Institut CŽV. 2012

KOMENSKÝ, J. A. Obecná porada o nápravě věcí lidských. Praha: Svoboda, 1992

MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluver ČR, 2012

PAVLOV, Ivan. Učiteľská andragogika. O profesijnom vzdelávaní a poradenstve. Praha:

Česká andragogická společnost, 2018

PRŮCHA Jan. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009

PRŮCHA, VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2014

VETEŠKA, J.  Přehled andragogiky. Úvod do vzdělávání a učení se dospělých. Praha:

Portál: 2016

VETEŠKA, J. a kol.  Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých.  Praha:  Educa Service, 2009

VETEŠKA, J.  (ed.)  Vzdělávání dospělých 2017 – v době rezonujících společenských změn. Praha: Česká andragogická společnost, 2018

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (06.10.2019)

Požadavky k zápočtu:

Student zapíše do „osobního listu” konkrétní úkoly, které si zvolil (titul knihy).

„Osobní list” odevzdá na konci hodiny přednášejícímu.

 

1. Prostudovaná odborná literatura

    a)  Anotace vybrané publikace ze zadané odborné literatury. Pojednání o myšlence,    

         která ho v publikaci zaujala. Myšlenek může být i více. (Rozsah 2-3 str.)

    b)  Seznámení se s dalšími několika (2-3)  vybranými publikacemi ze zadané literatury

          – pro kolokviální diskusi (ty si zvolí v mezičase před dalším blokem výuky).

2. Seminární práce

    Téma z oblasti vzdělávání dospělých.

    Rozsah 3-5 str. textu. Termín odevzdání (bude upřesněn).

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (06.10.2019)

1. Vzdělávání. Počáteční vzdělávání (členění podle ISCED). 2. Propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
3. Další vzdělávání: (občanské, zájmové, odborné, rekvalifikační apod.)
4. Zvláštní skupina dalšího odborného vzdělávání, tj. další prohlubování, rozšiřování, inovace v rámci jasně vymezené profese.
5. Instituce pro vzdělávání dospělých např. VŠ, Instituty při VŠ, soukromé organizace, podniky, školy, neziskové organizace.
6. Specifické formy vzdělávání dospělých realizované v různých obdobích života.
7. Pedagogicko-psychologická specifika vzdělávání dospělých.
8. Specifické metody vzdělávání dospělých.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html