SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice with reflective seminar I - OKBO3I036A
Title: Pedagogická praxe s reflektivním seminářem I
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 8
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:20/0, C [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: 22 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Pre-requisite : OKBO3P025A
Is pre-requisite for: OKBO3I046A
Annotation -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)
The study subject Pedagogical practice with reflective seminar I leads students to the development of didactic skills in their focus, familiarizes them with the school as a whole, its atmosphere, social relations, the way of management, the role of pupils and teachers and their mutual interaction and communication. Based on this knowledge, students have the opportunity to understand how the above-mentioned areas influence the educational work of the school and its results.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 10 hodin
Příprava na zápočet – 0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf.
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.
VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.

Odkaz na studijní opory:

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1979

Přístup pro hosta - Heslo: akreditace

Syllabus -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

Auditions for experienced teachers of vocational subjects, practical education and training at násleších develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers.
Hospitační activity in the teaching of practical subjects and vocational training, hospitační record hospitační observation.
Analysis hospitační activities, analysis of observed phenomena and teaching situations in the classroom, pedagogical-psychological and didactic analysis.
Excursion to school facilities or manufacturing facilities related to the student's focus.
Encouraging students to self-concept and self-reflection in relation to the teaching profession.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování zadaných úloh k řešení (vypracování zadaného počtu hospitačních záznamů na základě vlastní hospitační činnosti ve výuce, která odpovídá profesnímu zaměření hospitujícího).
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

Learning resources - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

Odkaz na studijní opory:

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1979

Přístup pro hosta - Heslo: akreditace

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html