|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (08.06.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (21.02.2018)
HELUS, Z. Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 1992. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (08.06.2019)
Témata: Sociální a pedagogická psychologie Socializace. Zaměření socializace na jedince a na společnost, předávání kultury. Výsledky socializace z hlediska jedince: lidské druhové charakteristiky (např . řeč), kulturní (sociální role) a individuální (identita). Socializační činitelé: rodina, škola, vrstevnická skupina, média ad. Rozdíly školní a rodinné socializace. Teorie sociokulturního handicapu. Školní neprospěch. Sociální učení. Typy sociálního učení. Sociální role. Konflikt rolí. Přístup člověk a k sociální roli. Osobní identita. Sociální percepce a kognice. Sociální vnímání a poznávání. Jde o získávání infomací o lidech nebo jevech v sociálním kontextu Laické chyby ve vnímání osob. Principy ovlivňující vnímání : efekt prvního dojmu, halo efekt, efekt novosti. Kauzální atribuce - tendence vysvětlit chování druhého člověka. Dispoziční a situační příčiny. Dimenze atribucí ve výkonových situacích. Postoje. Utváření a změna postojů. Přesvědčování. Stereotypy a předsudky. Sociální komunikace Struktura sociální komunikace. Typy interakcí a průběh komunikace. Verbální a neverbální komunikace. Sociální skupiny Znaky sociální skupiny. Typologie skupin a jejich význam pro člověka. Základní dimenze sociální skupiny: struktura a dynamika. Konformita. Individuální výkon ve skupiny. Sociální facilitace a inhibice. Metody zkoumání sociální skupiny. Sociometrie a její použití. |
|
||
Last update: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (30.01.2020)
Written test |