SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Programming languages for children - OKBI3I041A
Title: Edukační programovací jazyky
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Pre-requisite : OKBI3I036A
Annotation -
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)
The aim of the course is to provide students with block and text programming languages, which are used in educational practice for the development of algorithmic thinking. The subject aims to develop algorithmic, logical and creative thinking and problem solving strategies through various educational programming languages.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.02.2024)

příprava na hodinu (za semestr): 9h
plnění úkolů (za semestr): 30h
samostudium a práce se stud. materiály (za semestr): 7h
plnění předmětu (zakončení, seminární práce): 20h

Literature - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)

Vybrané příklady literatury a informačních zdrojů z hlediska složitosti vzhledem k prostředím a programům a samotné filozofii algoritmického myšlení:

ASPINALL, Brian. Code Breaker: Increase Creativity, Remix Assessment, and Develop a Class of Coder Ninjas!, 2017.

RESNICK, Mitchel. Lifelong kindergarten: cultivating creativity through projects, passion, peers, and play. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, [2017]. ISBN 9780262037297.

PILGRIM, Mark. Ponořme se do Python(u) 3: Dive into Python 3. Praha: CZ.NIC, c2010. CZ.NIC. ISBN 978-80-904248-2-1.

RYANT, Ivan. Algoritmy a datové struktury objektově. V Praze: Ivan Ryant, [2017]. ISBN 978-80-270-1660-0.

ZITER, Rachel. Coding in Scratch for beginners. North Mankato, Minnesota: Capstone Press, [2018].

Online podpora a komunity aktuálních programovacích jazyků a prostředi.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)

Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba průběžné a včasné plnění dílčích úkolů zadávaných průběžně v semestru v rámci prostředí Moodle či na výuce.

Hodnocení bude probíhat na základě odevzdaných dílčích úkolů. Zápočet nemusí být udělen, pokud nebudou dílčí úkoly včasně plněny.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)

Obsahově se předmět orientuje na:

  • algoritmické myšlení, informatické myšlení a jejich rozvoj;
  • specifika syntaxí, jazyků, algoritmických konstruktů a filozofických přístupů k prostředím a jazykům, které byly vytvořeny pro edukaci žáků;
  • prostředky a prostředí pro rozvoj algoritmického, kreativního myšlení a řešení problémů (na základní a střední škole);
  • různé typy online prostředími, virtuálními světy, či programovací jazyky (Scratch, MakeCode, Kodu, aj. dle aktuální nabídky programovacích prostředí a programů).
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)

Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html