|
|
|
||
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
|
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Cílem discipliny Hra na klavír a improvizace doprovodů II je pokračovat ve výcviku hry doprovodů lidových písní v hlavních durových tóninách a naučit studenty několik přednesových skladeb, které jsou vhodné pro pedagogické využití u dětí v předškolním věku.
|
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5. DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými písněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71. KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.- B program, C program. Praha: (kompendium) 2005. MALÝM ZPĚVÁČKUM. Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986, s.255. |
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
V plánovaném rozsahu přímého vyučování v kombinované formě studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou v nepřímé formě vzdělávání zadávány domácí práce v oblastech studia samostudia klavírní hry. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si tyto ukázky znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu B (základní zkušenost např. ze SPGŚ a nebo několika ročníků ZUŠ) nebo C (pokročilá zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní. |
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
zápočet |
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Program pro studenty mírně pokročilé s programem B: I. Přednesové skladby z klavírní školy pro začátečníky: II. Hra jednooktávové stupnice pravou rukou úhozem shora: Fdur, G dur, A dur, H dur
III. Hra akordické kadence T-S-D-T levou rukou: F dur, G dur, A dur, H dru V. Hra a zpěv uvedených písní v transpozicích a ve styl. doprovodu v tóninách od C dur do H dur: Posvícení, Běží liška, Slepičko má, Myšičko, myš, Listopad, Z jedné strany chvojka, Adámku náš, Šel myslivec
VI. Hra a zpěv písní pro ZŠ v C dur s akordickým doprovodem: Skákal pes, Prší, prší,Halí,belí,Dú, Valaši,dú,Šel zahradník,Maličká su, Nic nedbám, Kalamajka, Zahrajte mi,Pohádka,Komáři,Beskyde, Beskyde,Ach,synku,Okolo Frýdku,Já do lesa,Když jsem byl malučký,Já mám koně,Žežuličko,Dú, kravičky,Rybička maličká,Škubejte kravičky,Vyletěla z okénečka,Travička zelená,Pod naším okýnkem, Šel tudy,Pec nám spadla Program pro studenty mírně pokročilé s programem C: I. Interpretace přednesových skladeb pro děti předškolního a mladšího školního věku na klavír: Koželuh,I.:Andante,str.8, Neff,Ch.G.: Allegretto,s. 9, Sarauer,A.: Strašpytel ve tmě, s. 10, Hurník, I.: Smutná písnička,s.10, Diabelli, A.: Allegretto
|