SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Literature for children II - OKB7304214
Title: Literatura pro děti II
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Interchangeability : OB7304214
Annotation -
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Seminar fosters the interpretative skills of the student in this field and cares to understand readership as a life-long attitude.
Literature -
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

Čeňková, J., Matoušek P. a Komise pro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2013/2014. Dostupné online.

Mandys, P. a kol. 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013.

MALÝ, Radek a Josef NEŠPOR. Lexikon českých nakladatelství dětské knihy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4503-8.

MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. Praha: Paseka, 2004. ISBN 80-7185-669-X.

Lepilová, K. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika, 2014.

REISSNER, Martin. Literatura pro děti a mládež 2016. V Brně: Moravská zemská knihovna, 2016. ISBN 978-80-7051-213-5.

Cesty současné literatury pro děti a mládež: dotyky, kontexty, literatura pro mládež a didaktika. Slavkov u Brna: BM Typo, 2006. Ladění (BM Typo). ISBN 80-903339-9-0.

Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009. ISBN 978-80-904218-3-7.

 

Internetové zdroje:

http://www.zlatastuha.cz/

www.citarny.cz

www.rostemeknihou.cz

www.ikaros.cz

http://npmk.cz/node/24

http://www.iliteratura.cz/Zanr/7/detska

http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/literatura-pro-deti-mladez/predskolni-vek-do-6-let

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (08.09.2017)

Práce (max. 3 strany formátu A4)

1) Jaká kniha mě zaujala a proč /knihy vydané po roce 1989, příp. na dotázání/

2) Didaktický potenciál knihy

3) Aktivita s ní (cíl aktivity, její stručný popis, reflexe). Reflexe:

•Jak se aktivita povedla
•Jak se líbila dětem
•Co se při této aktivitě děti naučily
•Co jsem se naučila/uvědomila já
•Co příští udělat jinak/lépe
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

1. Současná kvalitní česká nakladatelství knih pro děti

2. Kritéria pro výběr kvalitní dětské knihy

3. Ocenění za dětskou literaturu

4. Kampaně podporující dětské čtenářství

5. Wimmelbuchy, knihy pro dvouleté děti

6. Knihy zaměřená na téma jinakosti, práci s emocemi, smrti, barvy, příroda apod.

Course completion requirements
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

Expected extent: 3 pages

1) What book interested me and why / books published after 1989, event. on request /

2) Didactic potential of the book

3) Activity with it (aim of the activity, its brief description, reflection).

Reflection:
• How the activity did
• How children liked them
• What the children learned in this activity
• What I learned / realized
• What else to do differently / better

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html