SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Physical Education II - OKB01T1D2B
Title: Didaktika TV II
Guaranteed by: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Šárka Panská, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Šárka Panská, Ph.D.
Pre-requisite : OKB01T1C6B
Interchangeability : OPB01T1D2B
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (10.02.2020)
Organizing forms of movement activities in kindergarten, methods, didactics styles and practical aplication in practice.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (10.02.2020)

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. www.vuppraha.cz

Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: UK PedF, 2007.

Dvořáková, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002.

Dvořáková, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: RAABE, 2011.

Dvořáková, H., Baboučková, V. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha, PedF UK 2014.
Další literatura zadaná vyučujícími k jednotlivým předmětům a didaktikám sportů.

JAKOUBKOVÁ, Věra, Hana NÁDVORNÍKOVÁ a Jana BURIÁNOVÁ, ed., c2000. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe. Nahlížet - nacházet. ISBN 80-863-0703-4

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (10.02.2020)

Otázky pro zkoušku:

A. 1. Školské dokumenty, pojetí tělesné výchovy v MŠ – cíle, úkoly, kompetence.

     2. Pohyb v životě dítěte – benefity

     3. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem

     4. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku

     5. Učení se a motorické učení

     6. Učitel a proces vyučování – osobnost, typy, hlavní činnosti

     7. Pedagogické zásady v TV, základní postupy (metody nácviku) v TV.

     8. Metody a styly v TV v mateřské škole

     9. Organizační formy TV v MŠ

   10. Sociálně-interakční a metodicko-organizační formy

   11. Efektivita TV procesu a možnosti její diagnostiky

   12. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí

   13. Děti se zvláštními potřebami (inkluze)

 

B.  1. Základní motorika, psychomotorika – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      2. Gymnastické činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      3. Hry v mateřské škole – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      4. Hudebně-pohybová výchova – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      5. Základy atletiky – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     6. Plavání – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     7. Zdravotní TV – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     8. Pobyt v přírodě, sezónní činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     9. Lyžování, bruslení – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

   10. Zájmová TV v předškolním věku, raná sportovní specializace.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (10.02.2020)

1. Organizační formy pohybových aktivit v MŠ

2. Metody v realizaci pohybových aktivit.

3. Didaktické styly a modernizace řízení.

4. Zájmové pohybové aktivity a sport v životě dítěte.

5. Pohybové aktivity dětí se zvláštními potřebami v MŠ.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (10.02.2020)

Účast na konzultacích, aktivita v seminárních úkolech, písemná nebo ústní zkouška.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html