|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
The aim of the course is to develop the competences of teachers-to-be for the preparation and implementation of health promotion programs into the school curriculum in primary education. Students taking part in the course integrate expert knowledge gained during current studies of the homogenous variation called "Health education" into new structures and didactically transform them into school educational projects. |
|
||
Last update: MARADOVA (22.06.2007)
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, MŠMT, 2004. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 240 s. 80-7178-246-7. PASCH. M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998, 424 s. ISBN 80-7178-127-4.. PIKE, G. A SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada 1994,315 s. ISBN 80-85623-98-6. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997, 180 s. ISBN 80-246-0192-3.. LOKŠOVÁ, I. a LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999, 200 s. ISBN 80-7178-205-X. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999, 262 s. ISBN 80-7178-262-9.. MARÁDOVÁ, E. Rodinná výchova ? ediční řada učebnic. Praha: Fortuna, 1997-1999. EYROVI, L. a R. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-360-9. |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Projekt výuky a jeho obhajoba |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
1. Implementation of health promotion into the school curriculum 2. Health education aims, development of pupils’ competences 3. Approaches to the preparation of curriculum in the field of health promotion in our country and abroad 4. Methodics of specifying partial educational goals on the basis of expected outputs 5. The role of motivation in the teaching of health education, activation of pupils’ learning 6. Health promoting school - comprehensive programme for the development of health literacy 7. Choice of educational forms and methods, textbooks, aids and other sources of information 8. Education efficiency assessment, specifications for teaching health education topics 9. Preparation of sectional quarterly plans 10. Preparation of education for individual lessons 11. Presentation of one’s own concept of education focusing on health education, self-reflection |