SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of development initial literacy II - OK0615155
Title: Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:combined
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 15 [hours]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Explanation: Rok3
Old code: DRPG
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Incompatibility : O01215155
Pre-requisite : OK0615110, OK0615154
Interchangeability : O01215155
Is pre-requisite for: OK0615169, OK0615269
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (19.06.2007)
The topic follows up Didactics of development initial literacy II. Presented issues cover specific of didactic of elementary reading and writing with stress on individuality of the pupil, diagnostics of difficulties and method of their improvement and development of reading etc. Didactics at alternative systems and foreign compulsory schools is included.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (17.05.2019)

Cílem předmětu je získání hlubších a rozsáhlých informací a dovedností z oblasti rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti s vazbou na analýzu zahraničních a výzkumných zkušeností

Literature - Czech
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (17.05.2019)

Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997
Matějček,Z. : Vývojové poruchy čtení. Praha, SPN 1998
Doležalová,J. : Didaktika prvopočátečního psaní. Hradec Králové, VŠP, 1995
Tymichová,H. : Nauč mne číst a psát. Praha, SPN 1996
Wildova, R. (ed.): Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. UK PedF, Praha 2002
Wildová, R. : Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti. Praha, PedF UK 2004

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (17.05.2019)

Analýza a praktické využití diagnostických postupů a stanovení nápravných postupů

Analýza domácích a zahraničních didaktických materiálů pro rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti

Prezentace výsledků domácích a zahraničních výzkumů z oblasti (počáteční) čtenářské gramotnosti

Prezentace ročníkových prací

Osvojení si dovednosti předepisovat žákům vázané a nevázané čitelné  písmo

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (17.05.2019)

Diagnostika rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti, nápravné postupy

Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v zahraničí

Domácí a zahraniční výzkumy v oblasti rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti

Individualizace procesu rozvoje počáteční čtenářské/písařské gramotnosti

Inovativní postupy při rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti (projekty, využití ICT atd.)

Historický exkurz do rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti

Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti u žáků odlišného mateřského jazyka než je ČJ

Prezentace ročníkových prací na posledních dvou seminařích

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (17.05.2019)

Podmínky zakončení předmětu

Test vázaného písma

Aktivní účast na výuce

Ročníková práce ….. do závorky na konec doplnit :,teoretická práce)

Písemná nebo ústní zkouška z obsahu seminářů, přednášek, praxí a studia odborné literatury.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html