SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
We teach mathematics together I - OK0610614
Title: Učíme společně matematiku I
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Co-requisite : OK0610612, OK0610613
Incompatibility : O01110614
Interchangeability : O01110614
Is co-requisite for: OK0610613, OK0610612
Is pre-requisite for: OK0610617
Annotation -
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (28.10.2019)
The course is focused on getting and enriching pedagogical experience and their interlinking with current experience acquired by own pedagogical activities or own studying mathematics. Analyzing pupils´ solutions, video records of teaching-learning lessons or individual work of a child, or written stories students learn thinking processes of pupils and connect didactical theory with practice. Attention will be payed to the teaching strategies and alternative approach to teaching with respect to cognitive type of a pupil and class composition.
Literature - Czech
Last update: KRATOCHJ/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)

Učebnice matematiky pro 1. stupeň základní školy (české, slovenské a jiné zahraniční)

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (11.09.2021)

V případě kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm).
Obsah i metody výuky budou provázány na pedagogické zkušenosti studentů a zaměřeny na motivaci k organickému propojování s novými VŠ poznatky.

Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 2 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomových prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti mohou být zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů.

Součástí kurzu bude i návštěva školy s analýzou hodin z různých pohledů v provázání na další dva předměty nebo analýza videa.

Součástí bude problematika individualizace přístupu k žákům s obhledem i na inkluzi a přpravenost na probírané téma/na školu.


Obsah: Způsoby kognitivní i sociální motivace žáka; edukační strategie učitele; interakční strategie učitele; vedení třídní diskuse, jak povzbudit vzájemnou komunikaci žáků; rozvoj schopnosti žáků pro týmovou spolupráci.
Práce je úzce vázána na školní praxi. Každý student připraví scénář aspoň jedné vyučovací hodiny ve třídě, kterou aspoň částečně zná. Scénář realizuje, společně s kolegy hodinu eviduje a analyzuje. Paralelně s touto praktickou činností jsou studenti seznamováni s příslušným teoretickým zázemím.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (11.09.2021)

Kurz je ukončen zápočteM. Podmínky k udělení zápočtu jsou:

- aktivní účast na seminářích

- písemné zpracování zvoleného tématu Z NABÁDKY v náležité kvalitě, parametry k hodnocení, dle zaměření práce, budou sděleny předem.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html