SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Education of Specific Minorities and Its Aspects - OK0518226
Title: Problematika edukace specifických minorit
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
Pre-requisite : OK0515108, OK0518128
Is co-requisite for: OK0518227
Is pre-requisite for: OK0518228
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (30.10.2019)
The subject acquaints students with multiculturalism in contemporary society and with intercultural education in school environment.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)

Cílem předmětu je připravit posluchače pro jejich budoucí pedagogické působení v multikuturním prostředí a vybavit posluchače strategiemi pro rozvoj interkulturního vzdělávání.

Literature -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (30.10.2019)

Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy: projekt Varianty. [Intercultural education: a handbook not only for secondary school teachers: Project Variants.]. [Praha]: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Dostupné také z: http://www.varianty.cz.

Černík, Jan et al. S vietnamskými dětmi na českých školách. [With Vietnamese children at Czech schools.] Vyd. 1. Jinočany: H & H, 2006. 221 s. Multikulturní inspirace.ISBN 80-7319-055-9.

Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. [Theoretical background of multicultural andragogy.] Vyd. 1. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18.ISBN 80-86284-50-6.

Nikolai, Tomáš a Sedláčková, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. [Stories from the wrong neighborhood, or, How to work with the theme of segregation not only in education.] Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3.

Moree, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. [Before we start multicultural education: from group concepts to personality.] Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s.ISBN 978-80-86961-61-3.

Šotolová, Eva. Vzdělávání Romů. [Education of the Roma.] Vyd. 4., V nakl. Karolinum 2., rozš. a upr. Praha: Karolinum, 2011. 130 s., [24] s. obr. příl.ISBN 978-80-246-1909-5.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)

1. vývoj  a současný stav populace v ČR z hlediska multikulturalismu a multilingvismu ,

2. etnické menšiny-charakteristiky,výchova, kultura, jazyk, etnická identita,  základy etnické antropologie,

3. jazyková odlišnost a multilingvní vývoj,

4. mravní výchova , interkulturní výchova, programy zaměřené na sociální a edukační podporu  osob jiného etnika v ČR,

5. práva menšin, národnostní konflikty, romská problematika, společenský vývoj k multikulturní Evropě, výzkumy na dané téma u nás a v zahraničí,

6. organizace na podporu výchovy k toleranci a proti rasismu.

Course completion requirements -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (30.10.2019)

Active participation in lessons (min. 70%), elaboration and defense of seminar work.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html