SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Selected themes from library science - OK0504121
Title: Vybraná témata z knihovnictví
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Annotation -
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Organisation of the school library. Typology of the literature for children. Trends in the literature for children, magazines, electronic media.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (29.07.2014)

Čumplová, L., Nejezchlebová, J. a Švastová, Z. (2008). Příručka pro školní knihovny jako studijní a informační centra na základních a středních školách. Praha: ÚIV.

Lepilová, K. (2014). Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika.

Liscinskyová, C. (2014). Čteme s porozuměním každý den. Dobříš: Šafrán.

Mandys, P. a kol. (2013). 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros.

Čeňková, J., Matoušek P. a Komisepro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2012/2013. Dostupné online.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (14.09.2016)

Aktivní účast na seminářích, příp. aktivní účast v on-line kurzu.

 

Zakončení předmětu

Varianta 1

Seminární práce / pohovor se skládá ze tří oblastí:

a) reflexe současného stavu dětské knihovny v mateřské škole;

b) návrh obsahu kvalitní dětské knihovny a možnosti jejího dalšího rozvoje;

c) návrh spolupráce mateřské školy s rodiči a veřejnou knihovnou.

Očekávaný rozsah práce 3 normostrany. 

 

Varianta 2

Pro studenty, kteří nepracují v MŠ, je možná varianta č. 2: Reflexe aktivity na rozvoj čtenářské pregramotnosti.

 

 

Bližší informace na semináři

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html