SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Literary Education - OK0404303
Title: Didaktika literární výchovy I
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Ondřej Hausenblas
Annotation -
Last update: PhDr. Ondřej Hausenblas (28.10.2019)
The course OK0404303 for KM / ZS 3 will focus on the constructivist conception of LV and the possibilities of reading development through the work with text in the 3rd-5th century. cl. Active participation in all meetings, reading of the prescribed professional reading and personal records in a set format, preparation of own LV learning unit with text according to the planning process backwards and according to LV principles taught in this course are required for the credit. The student will verify the preparation in his / her own classroom (his or her "borrowed") and will supplement it with examples of pupils' learning outcomes as well as thorough teacher self-reflection aimed at the subsequent improvement of the teacher's work in LV.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)

Sylabus:

Pojem a složky čtenářské gramotnosti ve vztahu k praxi učitele LV

Výběr a pochopení textu k práci v hodině

Plánování pozpátku

Konzultace nad vývojem přípravy

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)

Zápočet má 3 pokusy.

Zkouška bude ověřovat znalost a porozumění principům a souvislostem výuky LV v pojetí tohoto kursu, znalost a uspořádané, nechaotické pochopení zásadních pojmů LV a čtenářství v soudobém pojetí. Vyžaduje se schopnost zobecňování a aplikace pro práci s dětmi. Nepostačuje vyprávění o vlastní praxi ani reprodukce zastaralých zásad. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html