Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje gramotnosti na počátku školní docházky (a v průběhu
primární školy) a s didaktickým systémem, který tento rozvoj ovlivňuje.
Obsah kurzu je zaměřen na psychologické základy výuky počátečního čtení a psaní, na metodické postupy užívané ve
školní praxi a na didaktické principy, které školní výuka musí respektovat (individualizace práce, hodnocení individuálního
rozvoje atd.).
Součástí kurzu je i řízená průběžná praxe, při které se studenti seznámí s praktickou aplikací variabilních metodických
postupů, včetně postupů alternativních didaktických systémů.
Kurz bude realizován formou přednášek a seminářů. Semináře budou probíhat v prostorách základních škol tak, aby
praktická a teoretická výuka bylo efektivně integrována.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
DOLEŽALOVÁ,J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002.
KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998.
TYMICHOVÁ, H. Nauč mne číst a psát. Praha: SPN, 1999.
WILDOVÁ,R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
Úkoly k samostudiu:
Uveďte metodický postup výuky počáteční gramotnosti u dítěte s vybraným typem postižení.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (17.09.2018)