SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
SpecEd Support of Individuals with Autistic Spectrum Disorders - OK0218219
Title: SP podpora os. s poruchou autist. spektra
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Co-requisite : OK0218211
Pre-requisite : OK0218111
Interchangeability : OBSP18736
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
Specifické deficity v oblasti tzv. triády - úvod do problematiky. Kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace, alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů, typické projevy sociálního chování dětí s autismem ve vztahu k sourozencům, vrstevníkům, rodičům, známým, neznámým lidem. Hra a herní dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí. Diagnostika poruch autistického spektra. Psychoedukační profily, individuální hodnocení v jednotlivých vývojových oblastech, výchovně-vzdělávací strategie, možnosti rozvoje jednotlivých funkčních oblastí.
Literature - Czech
Last update: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)

GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

JELÍNKOVÁ, M. Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK, 2001

NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha, Portál, 1995

PEETERS, T. Autismus. Od teorie k výchovně vzdělávací intervenci. Praha, Scientia, 1998

SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem. Praha, Portál, 1999

SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, Portál, 1997

SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha, Portál, 1998

Syllabus - Czech
Last update: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)
Úkoly k samostudiu:

Charakterizujte současné trendy v edukaci a profesní přípravě osob s autismem.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html