SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special Education - Individuals with Specific Learning Disabilities - OK0218218
Title: SpPg znevýh. člov. se SPU
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKBS1S130A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Pre-requisite : OK0218099, OK0218117
Interchangeability : OBSP18218, OBSP18735
Is pre-requisite for: OK0218217
Is interchangeable with: OBSP18735
Literature - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.03.2018)


BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno : Paido 2000. ISBN 80-85931-89-3.

JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0645-3.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody reedukace specifických poruch učení – dyslexie. Praha: D + H, ISBN 978-80-903869-7-6
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol (i pro SŠ). Praha: D + H, ISBN 978-80-903579-7-6
JOŠT, J. Čtení a dyslexie. Praha: GradaPublishing, a.s., 2011, ISBN 978-80-247-3030-1
KREJČOVÁ, Lenka, Zuzana BODNÁROVÁ, Kamila ŠEMBEROVÁ a Kamila BALHAROVÁ. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 2., aktualizované vydání. Brno: Edika, 2018. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
MATĚJČEK, Z. (1995) Dyslexie - specifické poruchy učení. 3.vyd. Praha : Jinočany H&H. ISBN 80-85787-27-X.
NOVÁK, J. (2004) Dyskalkulie. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-029-6.
 POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-817-3
POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-931-6
Sindelarova, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 2013, ISBN 978-80-262-0405-3
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (17.10.2017)

Etiologie specifických poruch učení

Deficity dílčích funkcí (zrakové vnímání, sluchové vnímání, prostorová orientace, intermodalita, serialita)

Dyslexie - diagnostika, reedukace

Dysgrafie - diagnostika, reedukace

Dysortografie - diagnostika, reedukace

Dyskalkulie - diagnostika, reedukace

Specifické poruchy chování - ADHD, ADD - diagnostika a intervence (Funkční analýza chování aj.)

Individuální vzdělávací plán pro žáky s SPU (vhodná opatření)

Nespecifické obtíže spojené s osvojováním školních dovedností

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (17.10.2017)

Tvorba reedukační pomůcky

Písmený návrh doporučení pro reedukaci a podpůrná opatření ve vzdělávání žáka s vybranou SPU na základě kazuistiky.

Počet možností pro získání zápočtu: 2

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html