SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology ̶ Classroom Observation - OENGG1828Y
Title: Methodology ̶ Classroom Observation
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.06.2019)
Cílem předmětu je zahájit včas oborově specifickou praktickou přípravu studentů. Náslechová praxe je proto zařazena do prvního semestru navazujícího magisterského studia, a studenti tak mají možnost se před vlastní souvislou praxí seznámit s konkrétním edukačním prostředím na základní či střední škole. Předmět spočívá v šesti hodinách náslechů ve výuce německého jazyka ve škole, kdy žáci pomocí observačních formulářů a zadaných úkolů sledují průběh vyučovacích hodin a v následné reflexi v rozsahu šesti hodin, která probíhá již ve standardním studijním prostředí pod vedením vyučujícího. Na reflexi se předpokládá i účast vybraných pozvaných odborníků z praxe – učitelů, u nichž praxe probíhala. Pro splnění výstupu z náslechové praxe studenti sestavují první portfolia, jež se poté stávají součástí závěrečného souhrnného portfolia (viz Didaktika NJ IV).
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.06.2019)

Doporučená literatura:

FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.

LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0.

DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVA, M. Učitel a příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6

ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.

MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.

CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6

HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.

Course completion requirements - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.06.2019)

Podmínky k zápočtu: Min. 6 hospitací v hodinách němčiny na ZŠ, hospitační záznamy, účast na rozborových hodinách v rámci semináře, příprava portfolia, evaluační seminář

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html