To draw theoretical knowledge of the experience pedagogy from practical i.e. experience programs with the students and simultaneously to create a methodological basis for future practice of the students.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
V kurzu budeme teoretické znalosti zážitkové pedagogiky a zkušenostního učení čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů. Výuka je vedena formou zkušenostního učení.
Aim of the course -
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
To introduce terms, aims and means of the experience pedagogy to the students.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Seznámit studenty s pojmy, cíli a prostředky zážitkové pedagogiky a zkušenostního učení.
Literature -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007
Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004
PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002
Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997
Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006
Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007
Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004
PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002
Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997
Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006
Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání
Requirements to the exam - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.09.2017)
účast na výuce, test, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné
Syllabus -
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Contents of the Course:
Concept of the term "experience pedagogy"
Aims of "experience pedagogy" as education based on experience; didactic targets
Need of active means of education - learning, global education, holistic principle
Process of learning, Kolb's cycle of learning, methodology of experience pedagogy (motivation, event, feedback),
game - "life as", rules, reflexes
personal development, comfort zone, types of intelligence
group, cooperation, leadership, role
determination of correct choice of means (for whom, for what aim, circumstances, dramaturgy,
personality of a tutor, teacher, trainer; burn-out syndrome
Sources:
education in the country (by adventure, challenge, projects, Outward Bound, etc.)
Drama, drama therapy
Aesthetic experience
Art therapy
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Obsah kurzu
pojetí pojmu zážitková pedagogika
cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické
potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup
proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba)
hra - život jako, reflexe
osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence
skupina, kooperace, vedení, role
determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie