SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Metodology of German Language I - OEBGG2201Y
Title: Metodology of German Language I
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 0 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Teacher(s): Martina Hoffmannová
Annotation - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (04.01.2023)
Cílem předmětu je v návaznosti na Úvod do didaktiky německého jazyka prohlubovat teoretické a především praktické dovednosti studentů ve výuce cizího jazyka. Studenti se seznámí se základními výukovými materiály pro ZŠ a SŠ na současném trhu a po absolvování předmětu dokáží kriticky hodnotit výukové materiály z hlediska požadavků kurikulí a z hlediska možností jejich použití v praxi. Předvádějí a analyzují krátké komunikativní činnosti, rozebírají videozáznamy vyučovacích hodin a užívají přitom již získanou základní lingvodidaktickou terminologii. Učí se volit vhodné organizační formy vyučování, pracovat s učebnicemi a učebními pomůckami, zařazovat do výuky didaktické jazykové hry. Obsahem předmětu jsou témata: Výukové materiály vhodné pro NJ. Jazykové učebnicové soubory a jejich analýza. Organizační formy práce. Typologie cvičení.
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (04.01.2023)

Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0.

WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0.

WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0.

WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.

DAUVILLIER, CHr., LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. Fernstudieneinheit 28. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2004. ISBN 978-3468-49646-2.

HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5.

HLADÍK, P. 111 her pro atraktivní výuku němčiny. Praha: Grada, Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5211-2.

EMMERICH, S., COLOMBO, F. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Grundstufe). Recanati: ELI, 2002. ISBN 978-88-8148-823-0.

MÜLLER, K. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Untere Mittelstufe). Recanati: ELI, 2003. ISBN 88-536-0004-7.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html