SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology German langue – Teacher Training B - OEBGG1841Y
Title: Methodology German langue – Teacher Training B
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: both
E-Credits: 6
Hours per week, examination: 0/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (17.02.2019)
Cílem předmětu je jednak ověření teoretických poznatků získaných v předmětech Úvod do lingvodidaktiky, Lingvodidaktika, Didaktika reálií a Didaktika literatury v prostředí gymnázií a středních odborných škol, a jednak rozvíjení klíčových kompetencí posluchačů (kompetence diagnostické a sebereflektivní, organizační a řídící, psychodidaktické a komunikační). Oborová praxe II rozvíjí osvojené dovednosti a prohlubuje zkušenosti získané na základních školách v rámci předchozí Oborové praxe I. Studenti praktikují pod vedením zkušených fakultních učitelů, hospitují na jejich hodinách, realizují vlastní výstupy, analyzují je. Průběžně reflektují pozitiva a negativa vlastních výstupů a učí se hledat alternativní přístupy k učebním činnostem ve vyučování cizím jazykům. Některé výstupy jsou nahrávány a následně analyzovány. Na závěr praxe studenti předkládají zprávy, v nichž popisují průběh a formulují závěry z praxe.
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (17.02.2019)

1. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.

2. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

3. POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha : Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.

4. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6

5. HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha : Portál, 1999.

6. KALHOUS, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc : UP, 1995. ISBN.

7. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.

8. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.

9. ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu. BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha : PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html