SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Drama and storytelling - OE01301220
Title: Drama and storytelling
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok3
Old code: ANLI
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Michael Gibbs
Classification: Teaching > English
Pre-requisite : O01301219
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (21.02.2017)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla a prostřednictvím práce s příběhem. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na prvním stupni základní školy. Ve dvojicích připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu, vytvářejí a realizují vlastní návrh na práci s příběhem. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (21.02.2017)

BILBROUGH, N.  Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.

EGAN, K.: Teaching as Storytelling. Chicago: The University of Chicago Press, 1986.

LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004.

MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS, 1998.

MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: IPOS, 2002.

MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992.

MORGAN, J.; RINVOLUCRI, M. Once Upon a Time. Using stories in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.

PHILLIPS, S. Drama with Children. Oxford: Oxford University Press, 1999. 

Scenario, http://scenario.ucc.ie

WESSELS, C. Drama. Oxford: Oxford University Press, 1987.   

Course completion requirements
Last update: Mgr. Petr Svoboda (21.02.2017)

-         Attendance (no more than 1 missed class), active participation

-         Reading a selected article/chapter, interactive presentation of its main points, presenting one of the ideas that can be useful in our teaching context  (10 - 15 minutes, in pairs)

-         Rehearsing a short scripted scene and performing it in class   (in groups)

-         Leading a short storytelling session (in groups)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html