SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology of Special Education - OD0218008
Title: Metodologie speciální pedagogiky
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 0/0, other [HS]
Extent per academic year: 9 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course is intended for doctoral students only
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Annotation -
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.11.2009)
: The course is focused on specific aspects of special education methodology, research techniques and methods.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.10.2018)

     VÝCHODISKA EMPIRICKÉHO VÝZKUMU + KVANTITATIVNÍ VÝZK.

Doporučuji velmi
( Zpřístupňuje to podstatné a jasně, teorii i na  příkladech, dostatečně široké):
FELGR, Jaroslav, Praktická metodologie vědy https://www.flegr.com/prakticka-metodologie-vedy/
Obsahuje videopřednášky (http://web.natur.cuni.cz/flegr/praktmet.html).

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál, 2004, ISBN 80-7178-820-1.  
   Ukazuje účely a souvislosti, objasnňující úvody a shrnutí u každého tématu. Obsahuje příklady.

KERLINGER, F.N. Základy výzkumu chování. Praha : Academia, 1972, 708 str. 
    VYNIKAJÍCÍ UČEBNICE. OBSÁHLÁ. (Nutno studovat pořadě.) ZDROJ VŠECH OSTATNÍCH.

GAVORA, Peter a kol. 2010. Elektronická učebnica  pedagogického výskumu.[online]. Bratislava : Univerzita Komenského, 2010.
Dostupné na: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/ ISBN 978–80–223–2951–4., SROZUMITELNÁ, UCELELNÁ, STRUČNÁ

    KVALITATIVNÍ:

HENDL, J.  Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice : ALBERT, 1999. ISBN 80-85834-60-X.

CRESWELL, J.W. (2007) Qualitative Inquiry and Research Design : Choosing Among Five Approaches. 2nd Edition. California : Sage Publications. ISBN 978-1-4129-1606-6.
SILVERMAN, D. (2001) Interpreting Qualitative Data. Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. 2nd Edition. London : SAGE Publications. ISBN 07619 6865 5.

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (29.10.2019)

Obsahem předmětu je příprava doktorandů na zpracování disertační práce s výzkumným zaměřením - orientace v postupu vědeckovýzkumné práce a metodologická příprava. Stanovení problému, informační příprava, teoretické zvládnutí tématu, formulace výzkumných otázek. Obsah a metodika výzkumu, volba výzkumných metod a technik ve speciální pedagogice. Forma výzkumné zprávy. Požadavky na disertační práci z hlediska obsahu, formy a správnosti jazyka i stylu.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (29.10.2019)

Zpracování studie k vlastnímu výzkumu v rozsahu min. 15 stran. Obsah a metodika výzkumu - teoretický úvod a návrh vlastního výzkumu,  formulace výzkumných otázek, volba výzkumných metod a technik. Obhajoba studie.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html