course is intended for doctoral students only course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
● Opening - against student´s theoretical and methodological backround - basic questions concerning meaningful literary education at primary school.
● Starting the reflection process of student´s own teaching practice and school practice in general.
●Reflecting on possible alternatives and potencial innovations in reading lessons and literary education.
Last update: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2011)
Název studijního předmětu: Didaktika čtení a literární výchovy (pro absolventy učitelství 1. stupně ZŠ)
Přednášející: PhDr. Ondřej Hník, Ph.D., kontakt: 776 323 716; 221 900 170; andrecito1@seznam.cz
Místo konání: katedra české literatury PedF UK v Praze, M. D. Rettigové 4, Praha 1.
Termíny: kurz bude otevírán (dle zájmu) v ZS i LS.
Obsah: Jakou literární výchovu chceme a proč? Co je vlastním obsahem čtení a literární výchovy (na prvním stupni ZŠ)? Co může dítěti nabídnout umělecký, popř. naučný text? Které tvořivé aktivity mají smysl ve výchově ke čtenářství a proč? Jakou podobu interpretace díla / textu na 1. stupni ZŠ chceme? Jak mohu jako učitel smysluplně formulovat otázky, úkoly a náměty k činnostem týkající se textu? Jak mohu jako učitel tvůrčí činnost hodnotit? Obsahem kurzu nejsou didaktické otázky prvopočátečního čtení a psaní.
Způsob zakončení: ústní zkouška.
Rozsah: 18 hodin.
Další požadavky na studenta: aktivní účast na seminářích (individuálně vypsaných konzultacích), schopnost samostatné práce, vztah k výzkumné činnosti.
Do kurzu se mohou přihlašovat doktorandi všech ročníků včetně prvního. Vyplněné závazné přihlášky (formulář) zasílejte pro ZS vždy do 31. května., pro LS vždy do 30. listopadu elektronicky na adresu vedoucího kurzu: andrecito1@seznam.cz
Aim of the course - Czech
Last update: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2011)
Cíle: Na pozadí znalostí teoretických i metodologických otevřít základní otázky týkající se smysluplné literární výchovy na prvním stupni základní školy. Jedním z významných cílů semináře je rovněž nastartovat proces potřebné reflexe případné vlastní výukové praxe či výukové praxe obecně a zamýšlet se nad možnými alternativami a potenciálními inovacemi v předmětech čtení a literární výchova.