SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Internship - OCSQ21VP30
Title: Poradenské stáže
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 0/0, MC [HS]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)
Poradenské stáže probíhají v průběhu prvního semestru a jejich cílem je seznámení s praxí poradenských služeb ve školství.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)

Poradenská stáž - 25 + 5 hodin

V rámci prvního semestru budete plnit tzv. poradenskou stáž. Vaším úkolem bude získat zkušenosti z praxe Pedagogicko-psychologické poradny (Speciálně pedagogického centra) a z praxe výchovného poradce.

1) Pedagogicko-psychologická poradna (Speciálně pedagogické centrum)

- v rámci praxe byste se měli domluvit s pedagogicko-psychologickou poradnou či speciálně pedagogickým centrem, se kterým vaše škola spolupracuje

- můžete poradnu navštítvit, zorientovat se v jejím fungování, možnostech spolupráce se školou, seznámit se s běžnou agendou poradny

- můžete se také domluvit přímo s psychologem, který má na starosti vaší školu a do školy dochází, úkolem pak bude opět zaměřit se na běžnou agendu psychologa, zorientovat se v oblastech, které tento psycholog ve škole řeší, s kým spolupracuje, jaké podklady od školy potřebuje

2) Výchovné poradenství ve škole

- domluvte si setkání se zkušeným výchovným poradcem (z vaší školy či školy v okolí) a zaměřte se na to, co je hlavní náplní jeho práce, jak funguje školní poradenské pracoviště na jeho škole (jaké má pracovníky, jak jsou rozděleny kompetence, co konkrétně spadá do agendy výchovného poradce)

Literature - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)

DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany: H+H, 1993.

HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J.. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika Praha: UK PedF 2002.

HADJ MOUSSOVÁ, Z., Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003.

KUCHARSKÁ, A. Profesní poradenství ve školství. In Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: PedF UK, 2002, s. 123 ? 142.

KUCHARSKÁ, A. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v SPC. Praha: IPPP ČR, 2007.

Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha, Testcentrum 2001.

SVOBODA, J., VÁGNEROVÁ, M.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál 2001.

ZAPLETALOVÁ, J. A KOL. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v PPP. Praha: IPPP ČR, 2007.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)
Písemně zpracovaná reflexe stáží, kterou pak budete prezentovat v závěru semestru. Svou práci také odevzdáte také do Moodle kurzu. Na základě práce pak bude udělen klasifikovaný zápočet.  
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)

https://dlcv.cuni.cz/course/view.php?id=603

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html