SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Psychopaedy and its methodology II. - OCRS18UC28
Title: Psychopedie a metodika psychopedická II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 30 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Pre-requisite : OCRS18UC27
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
Education of people with intellectual disabilities, teaching at special primary school, subject methodology of selected subjects at special primary school.
Literature -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)

Bartoňová, M. a kol. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Brno: Paido 2016.

Černá, M. a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. 2.vyd. Praha: Karolinum, 2015.

Šiška, J. Mimořádná dospělost: edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005.

Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd.5, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2012.

Valenta, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Parta, 2013.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)

Zákonitosti a specifičnost výchovně vzdělávacího procesu na základních a speciálních školách pro žáky s mentální retardací. Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání žáků s mentálním postižením. Dítě, žák, učitel, rodič a jejich vzájemná komunikace. Rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací programy. Edukační realita. Kurikulum. Klasifikace a hodnocení. Žák: subjekt edukace. Škola jako edukační instituce.Osobnost učitele - psychopeda.

Seznámení s metodickými postupy v jednotlivých předmětech, na základní škole speciální, praktické škole a odborném učilišti. Metodika jednotlivých předmětů. Důraz je kladen na metodiku počátečního čtení, psaní, počítání. Na metodiku pracovního vyučování a metodiku hudební, výtvarné a tělesné výchovy. Příprava učitele na vyučování.

Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
The student will submit a sensory aid for pupils with moderate intellectual disability. 
Written exam.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html