SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Profession of teacher assistants and their work - OCRS18UC19
Title: Metodika práce asistenta pedagoga
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.06.2019)
Specifics of teaching assistant's work with selected groups of pupils with disabilities (pupils with ASD, pupils with mental disabilities, etc.), rights and duties of a teaching assistant.
Literature -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)

Němec, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. [Assistance in education of socially disadvantaged pupils.] Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9.

Teplá, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. [Teacher assistant: how to effectively introduce the position of teacher assistant in schools.] Praha: Verlag Dashöfer, 2015. 77 stran. ISBN 978-80-87963-15-9.

Morávková Vejrochová, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. [Standard of the work of the assistant teacher.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3.

 

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)

Předmět zahrnuje výuku následujících témat: specifika práce asistenta pedagoga v předškolním, základním a středním vzdělávání, specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.), role a preferované formy podpory dětí a žáků v práci asistenta pedagoga v zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu, specifika práce asistenta pedagoga s žáky z etnických menšin (model ethnic assistants) a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí; role asistentů z řad romské minority, role asistenta pedagoga v zajištění aktivit volného času: příklady dobré praxe, spolupráce asistenta pedagoga s rodinami žáků a s dalšími relevantními organizace mimo školu (OSPOD, NNO ad.), profese asistenta pedagoga z pohledu zahraničních výzkumů: inspirace pro praxi v ČR.

Course completion requirements -
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)

oral exam

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html