SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Inclusive education - OCRS18UC16
Title: Inkluzivní pedagogika
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
Characteristics of inclusive joint learning, perception of people with differences in social inclusion.
Literature -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)

UNESCO Salamanca-Statement a akční rámec z roku 1994

(viz http://unesdoc.unesco.org/images/0009/000984/098427eo.pdf)

Hájková V., Strnadová I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009.

Kratochvílová, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita 2013.

Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

Langmeier,J.,Krejčířová,D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998.

Kolektiv: Co byste měli vědět o integraci. Rytmus, Praha 2003.

(viz: http://www.rytmus.org/stredisko_podpory_integrace.htm)

Prigogine,I.,Stengers,I.: Řád z chaosu: nový dialog člověka s přírodou. Mladá fronta Praha 2001.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice, vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html