SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to ethopaedy - OCRS18UC09
Title: Základy etopedie
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, other [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. et Mgr. Jakub Dvořák
Is pre-requisite for: OCRS18UC37
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
- definition of fundamental ethopedic terms - basic orientation in the field of institutional care in the area of ​​behavioral disorders - basic orientation in the issue of addictive behavior
Literature -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)

Jedlička, R., Klíma, P., Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: MŠMT, 2004.

Kaleja, M. Základy etopedie. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013.

Matějček, Z., Langmeier, J. Psychická deprivace v dětství. Praha: Avicenum, 1968 (1994).

Matějček, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999.

Miovský, M. a kol. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: SCAN, 2010.

Rotgers, F. a kol. Léčba drogových závislostí. Praha: Grada Publishing, 1999.

Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001.

Acts: Zákon č. 109/2002 Sb. a novela zákona č. 383/2005 Sb.

Journals: Adiktologie; Efeta; Speciální pedagogika a další tituly.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Vymezení základních pojmů vztahujících se k ústavní a ochranné výchově, současný stav ústavní a ochranné výchovy v ČR, diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy, dětské domovy, střediska výchovné péče, zařízení pro děti cizince.   Základní orientace v oblasti institucionální péče o děti s poruchami chování a v problematice závislostního chování: řešení poruch chování z hlediska institucionálního, klasifikace poruch chování z hlediska speciálně pedagogického, vymezení ústavní a ochranné výchovy, institucionální změny související se zákonem č. 109/2002 Sb. a novelou zákona, základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti. primární, sekundární a terciární prevence závislostního chování, bio-psycho-sociální model závislostního chování, ucelený systém péče o toxikomany, současná drogová scéna v ČR.

Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)

written test

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html