SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Health Education in the FEP and SEP production - OCRP17VZ20
Title: Výchova ke zdraví v RVP a tvorba ŠVP
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)
Předmět seznamuje studenty s různými způsoby implementace podpory zdraví do školního kurikula dle rámcových vzdělávacích programů pro základní, gymnaziální a středoškolské vzdělávání a rozvíjet kompetence posluchačů v oblasti přípravy a realizace programů podpory zdraví na školách. Předmět přináší přehled dostupných programů pro školy v jednotlivých tematických oblastech výchovy ke zdraví a bezpečí.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

KOVAŔÍKOVÁ,M., MARÁDOVÁ,E. Diaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha: Pedf UK. 2020 ISBN 978-80-7603-142-5

DVOŘÁK, D., HOLEC, J. & DVOŘÁKOVÁ, M. (2018). Kurikulum školního vzdělávání. Zahraniční reformy v 21. století. Univerzita Karlova. Praha.

FIALOVÁ L., FLEMR L., MARÁDOVÁ E. & MUŽÍK V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

JANÍK,T.  (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido.

MARADOVÁ, E. (2006). Výchova ke zdraví. Školní vzdělávací program. Praha: Fortuna.

MUŽÍKOVÁ, L. (2010). Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.

NEJEDLÁ M. a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta Klinika adiktologie.

TUPÝ, J. (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historickoanalytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

Prezentace didaktického využit vybraných programů.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

1. Strategie k naplňování očekávaných výstupů v oblasti podpory zdraví v praxi škol. 

2. Škola podporující zdraví, materiální i sociální podmínky, kooperace ve výuce a atmosféra otevřeného partnerství.

3. Využívání didaktických prostředků ve výuce výchovy ke zdraví podle tematických oblastí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html